
26 Facebook statisztikai adat, amit minden marketingesnek tudnia kell 2021-ben
A 26 adatot, 5 fő kategóriára bontották. Ezek a következők:
- – Demográfiai adatok
- – Marketing statisztika
- – Mobil statisztika
- – Hirdetések statisztikája
- – Video marketing statisztikaDemográfiai adatok
- A Facebookon 2020-ig 1,82 milliárd napi, aktív felhasználó van, ls havonta 2,7 milliárd aktív felhasználó. Az adatvédelmi aggodalmak ellenére, töretlenül magas szám ez. Nem csökken a regisztrálók és az alkalmazást használók száma.
- A Facebook felhasználók kb. 74%-a naponta legalább egyszer ellátogat az oldalra. A felhasználók fele naponta kétszer nyitja meg. Ez alapján elmondható, hogy organikusan vagy fizetett hirdetéssel nagyon sok emberhez lehet eljutni az információinkkal.
- Az emberek átlagosan 38 percet töltenek a Facebookon. Ez nem csak röpke belépés, hanem elég sok idő.
- A storyk nézettsége meghaladja a napi 500 milliót! Bár ez első ránézésre a Facebook felhasználók töredéke, mégis nagyon magas szám. Mindenkinek javasolt a story használata, mivel magas elérést biztosít és erősíti a márkát (persze ha megfelelően van kezelve)
- A Facebook felhasználói átlagosan 5 hozzászólást, 12 lájkot, 1 megosztást és 1 oldal lájkolást tettek 2020 októberében. Az interakció nem túl magas, már csak ott tesznek visszajelzést, ahol valóban releváns a tartalom.
- A 10.000-nél kevesebb követővel rendelkező oldalak elköteleződési aránya kb. 0,52%, ám ahogy a követőszám nő, az elköteleződés csökken. 10.000-100.000 között 0,28 % és 100.000 felett 0,10%. Fontos, hogy a tartalmak a lehető legjobbak legyenek. A Facebook csoport létrehozásával növelhető az elköteleződés.
- A WhatsApp és a Messenger a két legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazás a világon. A WhatsApp 138 országban, a Messenger 74-ben, a Viber mindössze 7 országban vezeti a népszerűségi listát.
Facebook marketing statisztika
- A Facebookon 90 millió kis és középvállalti oldal található. Ez azt jelenti, hogy a verseny kiélezett, ám sajnos sok vállalkozás nem jól kezeli a platformot, tehát megéri jól csinálni.
- A Facebook bejegyzések átlagos organikus elérése az adott oldal követőinek 5,2%-a. A hangsúly az átlagos szón van, mivel azok, akik ritkán tesznek közzé tartalmat azoldalukon, azoknak lényegesen alacsonyabb az elérése.
10. 1,4 milliárd ember csatlakozott Facebook csoportokhoz. Elérhetőek már fizetős csoportok, melyek előfizetéses módon működnek, havidíjakkal.
- Az amerikai fogyasztók 78 %-a az állítja, hogy fedezett már fel új terméket a Facebookáltal. Ez azt jelenti, hogy ah a látogató számára releváns ajánlat jelenik meg, akkorérdeklődővé, vásárlóvá válik.
- A képpel posztolt tartalmak az összes bejegyzés 55,6%-át teszik ki, a videós tartalmak22,2%-ot, a linkbejegyzések pedig 18,5%-ot tesznek ki, a helymeghatározó posztokaránya 3,6%, a többi szöveges poszt.
- A 16-64 évesek körében a Facebook a második legnépszerűbb közösségi médiaplatform. A YouTube az első 79 %-os használattal, a Messenger 55 %-kal a harmadikhelyen áll, míg az Instagram 52 %-kal a negyedik.
14.A megkérdezettek 88%-a úgy nyilatkozott, hogy barátaival, családjával való kapcsolattartás miatt használják a platformot. 17% követ valamilyen márkát tudatosan.
Facebook Mobil statisztika
- A Facebook felhasználók 79%-a csak mobilon használja az alkalmazást. Így fontos, hogy a bejegyzések mobilbarátok legyenek. A képek lehetőleg függőlegesek legyenek. A szövegek legyenek megfelelően tagoltak.
- A mobilos hozzáférés Android-on 80,5%, 14,3% iOS, 5,1% egyéb. Az iOS felhasználok esetében érdemes figyelni hogy a hirdetéseknél megfelelően megnyíló céloldalra vigyük.
- A mobil részesedése a hirdetésekből 2012-ben még csak 11% volt, 2019 harmadik negyedévben már 94%. A mobilhasználat növekedésének köszönhető ez az óriási növekedés. Fontos, hogy a kreatívok a mobilos megjelenéseknek megfelelőek legyenek.
Facebook hirdetések statisztikája
- Az Egyesült Államokban minden negyedik ember rákattint egy hirdetésre.
- Egy Facebook felhasználó átlagosan 11 hirdetésre kattint havonta. Annak ellenére, hogysokan panaszkodnak a hirdetések száma miatt, mégis sokan kattintanak.
- Az átlagos hirdetési költség 2020 folyamán csökkent. Természetesen ehhez a COVID ishozzájárult.
- Az átlagos CPC 0,39 USD volt 2020. szeptemberben. A hirdetési költség ingadozó, bizonyos időszakokban kifejezetten megemelkedhetnek (pl, Karácsony), de még mindig megfizethető és jó eredményeket képes produkálni.
- A márkák kb. 2,4 milliárd felhasználót tudnak elérni a Facebook hirdetések által. Persze sokan vannak akik nem célcsoportjai az adott hirdetéseknek, ám az 1% eredmény is óriási szám lehet.
- A videó átlagos CTR értéke 1,05% és 3,42% között mozog a hirdetések esetében, ez nagyban függ a látogató életkorától. A 18-54 évesek 1,05-1,35% között, az 55-64 évesek 2,38%-os, míg a 65 év felettiek 3,42%-os CTR értékkel bírnak.
Facebook Videó Marketing statisztika
- A mobilra optimalizált vertikális formátumú videók 27%-kal magasabb eredményt hoznak a márkaismertség esetében. Hasznos, ha feliratokat használsz, mivel a hang nélküli videónézés gyakori.
- A Facebook videókból származó hirdetési bevételek a teljes bevétel 50%-át teszik ki. Ez a mobilhasználat óriási növekedésének is betudható.
- A Facebook élő videó hatszor több interakciót kap, mint a szokásos videók. Mindenkinek használnia kell! Ezzel fokozható az elköteleződés, a kapcsolatépítés a célközönséggel.
A leírtak alapján elmondható, hogy 2021-ben is megkerülhetetlen marketingeszköz a Facebook. Ha jól használod, elképesztően jó eredményeket érhetsz el. Te jól használod a közösségi médiát? Kövesd a bejegyzéseimet, mert hamarosan videós tartalmakkal fogom segíteni a munkádat.