7 tévedés, amit lehet te is elkövetsz a Facebook oldalad kezelésénél
1. Inkonzisztens márkahang használata vagy inkonzisztens márkaértékek megjelenítése
Ez hiba. Sok szálláshely elhanyagolja annak fontosságát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a Facebook oldal kommunikációja összhangban áll-e üzleti elképzeléseikkel, céljaikkal. A Facebook oldal a vállalkozás része, ezért pontosan azt kell képviselnie, amit a szálláshely képvisel. A posztok között lehet néhány, amely kissé „letér” az útról, de törekedni kell az egyensúlyra. Ne engedd meg magadnak, hogy a vendégeid azt gondolják rólad, nem veszed komolyan a közösségi médiádat.
2. Túlzottan ragaszkodsz a komfortzónádhoz
Ez hiba. Rengeteg céges oldal verseng a látogatók figyelméért. Ha csak átlagos, unalmas tartalmakat és ajánlatokat posztolsz vagy a képek és a videók gyenge minőségűek, akkor elfelejtheted, hogy érdeklődőket vagy követőket találsz. Készíts stratégiát a kommunikációdhoz. Legyen benne szöveges tartalom, kép, videó, infógrafika. Egy jó poszt akár vírusként is terjedhet, rengeteg organikus elérést hozva ezzel.
3. A Facebook hirdetések értékének elbagatellizálása
Sokan elzárkóznak attól, hogy a Facebookon fizetett hirdetést tegyenek közzé. Sok esetben csak posztolnak, az ingyenes „hasznát akarják húzni” a platformnak. Pedig egy kisebb összeg segítségével lényegesen több embert érhet el az oldal.
4. Sajnálni a pénzt a hirdetések tesztelésétől
Ez hiba. Minden hirdetést tesztelni kell. Sokan erre nem szívesen költenek pénzt. Pedig hosszú távon megéri, sőt pénzt lehet vele megtakarítani. Ha több hirdetést indítunk el egyszerre, akkor meg lehet figyelni, melyik teljesít jobban és arra kell fókuszálni.
Kép: használj többféle képet, videót és nézd meg melyik, hogy teljesít.
Célközönség: többféle célközönség felé készíts hirdetéseket és teszteld, melyik teljesít jobban
Relevancia pontszám: ez több tényezőből tevődik össze, beleértve az átkattintási arányokat is. Minél magasabb a relevancia pontszám, annál kevesebb költséggel éred el a célközönséged
Szöveg: többféle hosszúságú, tartalmú szöveget próbálj ki
5. Külső segítség figyelmen kívül hagyása
Ez hiba. A kampányok optimalizálásához nem csak a Facebook használatának elsajátítására van szükség. Több külső segítség is létezik, amelyek használata segíti a konverziók javítását, a kényelmesebb Facebook használatot. Ilyen például a Snappa, ingyenes képeket tartalmazó könyvtár, melyeket használtasz a hirdetésekhez.
6. A kapcsolat kerülése a követőkkel
Ez hiba. Az emberek szeretik a kétoldalú kommunikációt. Ha közzéteszel valamit és reagálnak rá egy hozzászólással, kérdéssel, akkor válaszold meg, beszélgess a követőiddel. Próbáld aktiválni a követőket, kérj tőlük képeket, amelyek nálad készültek és kérj engedélyt annak használatára. Nincs jobb, mint a User Generated Content, azaz a vendégeid által készített tartalom. A kommunikáció segíti a márkádba vetett bizalmat.
7. Hiányzik a következetesség
Ez hiba. Nem számít, hogy mennyi időt és munkát fektettél a Facebook oldaladba, ha egyszer csak megáll a kommunikáció, nem posztolsz, az emberek elveszítik az érdeklődésüket. Az ideális poszt mennyiséget nem könnyű meghatározni. Hetente 3-5 alkalommal tegyünk közzé posztot, figyelve a napszakra, amikor a legjobb teljesítményt hozza. Ha túl sok a poszt, az zavaró lehet, ha túl kevés, az követővesztéssel jár. A Hootsuite segítségével tartalom naptárt hozhatsz létre. Időzített posztokat a megfelelő időben automatikusan közzé teheted.
Nem szedtem külön pontba, de fontos, hogy az oldal adatai helyesen legyenek kitöltve, különösen figyelve az elérhetőségre és a nyitvatartásra. Figyeld az elemzéseket, a keresőszavak, amelyek számodra fontosak, legyenek benne a leírásodban.