7 tartalommarketing tipp szállásadóknak
1. Ismerd a közösséged
Bármilyen tartalmat készítesz, pontosan határozd meg, hogy kinek szól és mi lesz benne a motiváció. Ha nem ismered a célpiacodat, az ajánlataid, a tartalmaid nem fogják a kívánt hatást elérni. Meg tudod válaszolni a következő kérdéseket?
– Milyen életkorú átlagosan a vendégköröd?
– Mi az, ami miatt felkeresik a szálláshelyed?
– Milyen problémára kínálsz megoldást?
– Mi az az érv, ami miatt téged választanak a versenytársak helyett?
– Egyedül, családdal, barátokkal érkeznek a vendégeid?
Ezek a válaszok segítenek téged a tartalomgyártásban.
2. Készíts tartalom startégiát, tartalom naptárt
Sok szálláshely ad hoc jelleggel készíti a tartalmakat. Van az a helyzet, amikor ilyen is készülhet, ám tudatosan tervezd meg a tartalomgyártást (idejét, tartalmát, terjedelmét, célzásait). Ha van ilyen dokumentum a kezedben, akkor kontroll alatt tudod tartani a tartalomgyártódat, a social media managert vagy éppen önmagad, ha te készíted ezeket. Mi legyen a stratégiában?
– nevezzétek meg a tartalomgyártással elérni kívánt célt
– költségvetés
– tartalom típus, időzítés
– felelős személyek
A tartalomnaptár a tartalom közzétételi ütemterv. Ebben jelöld az ünnepeket, főbb dátumokat (Föld napja, a költészet napja, stb). Ez segít abban is, ha éppen nem lenne tartalom ötleted.
3. Kérd ki a kollégáid véleményét
Ez nem lehet kérdés, hiszen ők vannak kapcsolatban a vendégekkel. Valószínűleg azt is tudják, mi motiválja a vendégeidet arra, hogy nálad foglaljanak. Jó ha bevonod őket a tervezésbe, biztos sok jó ötlettel segíthetik a kreatív munkát.
4. Következetesség
A tartalommarketing startégiával kapcsolatban talán a legfontosabb a következetesség. Ha kiválasztottad, hogy a hét valamelyik napján élő videóban bejelentkezel és megszólítod a követőidet, akkor azon soha ne változtass. Legyél következetes, ne maradjon el egyetlen élő adás sem. A megjelenések legyenek a brandhez igazítva. Használd a képeken a videókban a logódat, azonos színű keretet vagy valami azonosító jelet.
5. Használd fel a múltban készült tartalmakat
Biztos van már jó sok fotód az Instagramon. Nézd őket vissza és találj olyat, amiből egy blogposztot vagy Facebook posztot tudsz írni. Nézd meg a közösségi média felületeken, hogy melyik poszt kapta a legtöbb lájkot és vedd elő újra a témát.
6. Call to action
Igyekezz cselevésre ösztönző posztokat írni. Bár a tartalomkészítés nem azonos a reklámanyag készítéssel, mégis fontos, hogy hatást válts ki a követőidből. Így a végére illessz be valamit, ami cselekvésre ösztönöz. Lehet ez foglalás, hírlevél feliratkozás, követésre ösztönzés, átirányítás a weboldaladra, stb.
7. Ellenőrzés
Negyedévente nézz rá a tartalomstratégiádra. Nézd meg melyik tartalom, hogyan teljesített. Melyik volt eredményes, melyik teljesített rosszul? Volt olyan bejegyzés, amely magas interakciót váltott ki? Esetleg olyan, amit valamely híroldalak lehoztak? Melyik platformon érdemes többet kommunikálni? Azért fontosa az ellenőrzés, mert így az esetleges hibák javíthatók.
Az EHL Insight ajánlását érdemes minden szálláshely és étteremvezetőnek megfogadni.