Készen állnak a szálláshelyek és az éttermek a digitalizáció kihívásaira?
A mai, tipikus online utazási fogyasztó évente több mint 250.000 digitális mikro-eseménynek van kitéve. Ez magába foglalja a közösségi média interakciókat, a címsorokat, amelyeket az okostelefonokon olvasunk el, stb. 2021-ben a fogyasztók több időt töltenek online, mint korábban. A digitális életmód által a normál ügyfélút, digitális ügyfélúttá vált, melyhez a szolgáltatóknak alkalmazkodni kell. Sajnos a szálláshelyek egy része elavult. Régebben elég volt, hogy az otthonihoz képest egy jobb technológiával találkozzon a vendég. Ezt kimerítette a síkképernyős tévé, a nagy sebességű internet elérés. Manapság inkább felhő alapú szolgáltatások, mobil asszisztens, IoT kompatibilis eszközök, stream szolgáltatók, intelligens eszközök jelenthetik azt, ami az otthonitól jobb környezetet vagy legalább olyat biztosít. Az ügyfélélmény a tökéletes weboldallal kezdődik és a magas színvonalú szolgáltatásokkal folytatódik.
Na de mi okozza a hiányosságokat?
Az egyik, hogy a fent említett technológiába keveset fektetnek. A másik az oktatás, amely régi sémák mentén halad és nem épít be szinte semmit a mai trendekből. Megjelenik a vendéglátás és szállodai oktatásban a digitális technológia és a legújabb technológiai újítások? Vannak olyan tanfolyamok, amelyek a technológiai újításokra, trendekre fókuszálnak? Nem arról van szó, hogy a vendéglátóipari iskolákban szoftverfejlesztést kellene tantani, ám szükség volna arra, hogy a tanulók megismerjék a technológiai újdonságokat, tudjanak róla, hogy milyen lehetőségek vannak. Ismernie kell, hogy milyen előnyei vannak a felhő alapú PMS-nek, miért és hogyan használjanak CRM-et, milyen CMS kell a weboldalhoz, hogy lehet lehetőleg érintésmentessé tenni bizonyos lépéseket. Scott Dahl, a svájci Les Roches Global Hospitality programigazgatója szerint „a szállodaipar digitális átalakuláson ment keresztül, mióta az OTA-k több mint 20 évvel ezelőtt forradalmasították szobafoglalást. Azóta az olyan fejlesztések, mint a Big Data, a felhőalapú számítás és a szabványosított interfészek, továbbra is felgyorsítják ezt az átalakulást, de a vendéglátóipari oktatás erre többnyire nem tudott reagálni.” A menedzsment, az árbevétel-kezelés, a marketing, az ingatlanfejlesztés, a pénzügyek és a számvitel mellett a vendéglátóipari iskoláknak prioritásként kellene kezelniük a vendéglátástechnika fejlődését, amely nemcsak a szállodai tulajdonosok, hanem minden dolgozó számára is előnyös.
A teljes cikket a Hotels Magazine-ban olvashatjátok.