A digitális marketing és a vonalas telefon kapcsolata
A legtöbb marketinges és sales-es az analitikában figyeli a különböző csatornák eredményeit. Milyen konverziót hoz a saját weboldal, egy Facebook kampány, egy blogban vásárolt cikk? Ám mi van a telefonon érkező érdeklődőkkel, a hívásokon keresztül érkező foglalásokkal? Ezek melyik csatornához tartoznak?
Gondolkodtál már azon, hogy minek köszönheted a telefonos érdeklődéseket? Előfordulhat, hogy a weboldalad konverziójához képest a hírlevél kétszer jobban teljesít. Megnézted, hogy a weboldaladon hol van elhelyezve a telefonszám? Jól látható? A hírleveledben egyértelműen a láblécben vagy fejlécben megtalálja a vendég.
Megoldás lehet a mérésre, ha különböző telefonszámot teszel a hírlevélbe, a weboldalra és a Facebook hirdetésedbe. Ezzel teljes képet kaphatsz az adott csatornákról érkező hívások számát illetően. Sokan ezt elbagatellizáljak, pedig nem érdemes, mert idén szinte minden vendégnek lesz legalább egy kérdése, amelyet lehet, hogy telefonon fog feltenni neked. Ha pedig egy csatorna jól teljesít, érdemes abba az irányba fordulni a hirdetéseiddel.
A hívásforrás teljesítményének mérésével még jobban optimalizálhatod a digitális csatornáidat.