
Kinek való a Clubhouse?
A Clubhouse, hang alapú közösségi média felület fejlődése egészen elképesztő méreteket ölt (2020 márciusban indult az USA-ban, ma már több millióan használják a világban). Egyre népszerűbb Magyarországon is. Kinek ajánlott és kinek nem?
Ha eddig is kommunikáltál Facebookon (videók, élők), Instagramon, Twitter-en, blogot írtál, Podcast-od van, vagy ezek közül néhány már ki van pipálva, akkor feltétlenül próbáld ki. Ha szereted az újdonságokat, akkor ez a te helyed. Itt nincsenek képek, videók, csak profilkép és hang.

Hogyan működik?
A csatlakozáshoz meghívóra van szükséged. Tehát kérdezd meg az ismerőseidet, hogy rendelkezik-e már tagsággal, mert ha igen, akkor kérhetsz tőle meghívót. A felület használata pofon egyszerű. Először állítsd be az adatlapodat (szokásos: kép, adatlap), add hozzá a Twitter-ed vagy Instagram profilod (ha szeretnéd). Jelöld be azokat a témákat amelyek érdekelnek. A menüben válaszd ki a naptárszerű menüponttal a következő eseményeket amelyek érdekelnek, csatlakozz és hallgasd. Ha szeretnél hozzászólni, jelentkezz. Ez azért izgalmas, mert ha például szeretnél egy előadóval beszélni, akkor megteheted. Olyan emberekkel beszélhetsz, tehetsz fel kérdéseket, akik más esetben szinte lehetetlen (pl, Elon Musk, lent találod a beszélgetést) vagy konzultációs díjért állnak csak veled szóba. Azért is érdemes hallgatni, mert a hozzászólók, kérdezők között is lehet olyan, akivel érdemes kapcsolatba kerülnöd. Egyszerűen kattints a képére és kövesd be. Így kapcsolatba tudtok kerülni egymással. Tehát üzleti célból kifejezetten hasznos. Ha B2C vonalon szeretnél érvényesülni, akkor hozz létre eseményt. Ezáltal egy előre megadott időpontban beszélgetést indíthatsz. Akik a te témakörödet jelölték meg érdeklődési körnek, találkozhatnak az eseményeddel és csatlakozhatnak.

Tipp: hozz létre egy eseményt a Facebook oldaladon vagy készíts storyt az Instagramon és szerezz hallgatóságot. Ha másért nem, az újdonság ereje miatt csatlakozni fognak a hallgatók. Akiknek nincs meghívója, az eseményedben kérhetnek, szerezhetnek a megadott időpontig. Így mondhatni nálad veszítik el a Clubhouse szűzességüket.
Milyen legyen egy Clubhouse esemény?
Lehetőleg ne egyedül beszélj, hanem legyen beszélgetőtársad. A hosszú monológ nem feltétlenül előnyös. Vondd be a hallgatóságot a beszélgetésbe. Legyen időkorlát, amelyen belül zajlik a beszélgetés. Az elhangzottak nem kerülnek rögzítésre, így nem tudod utólag megosztani. Mondhatni ez egyszeri és “megismételhetetlen”. Ha szükséged van a hanganyagra, akkor rögzítsd külső eszközzel. Ebből lehet egy podcast adásod is. Ha már van, akkor annak népszerűsítésére is kiváló a Clubhouse alkalmazás.
Nekem egyelőre nincs Podcast-om, ám egy ideje terveztem már. Ez most megadta a megfelelő löketet. A Clubhouse fiókomban létrehozok egy turizmushoz kapcsolódó beszélgetés sorozatot. Hazai utazással kapcsolatos témákat fogok hozni beszélgetőtársaimmal, akik bizonyos desztinációkról mesélnek, megmutatjuk hova, miért érdemes utazni. Akár egy rádió műsor este, ahol a beszélgetés miatt maradnak a hallgatók, nem a zene miatt. A tervem az, hogy havonta 2 alkalommal jelentkezem majd, a műsor végén egy hallgatót megajándékozok egy 1 vagy 2 éjszakás szálláscsomaggal, vagy egyéb ajándékkal. Ez kellően segít majd abban, hogy egyre több hallgató legyen és valóban figyeljenek a témákra, mert a kérdésem abból fog lenni az adás végén. A válaszadók jelentkezhetnek, akiket addig szólítok be a műsorba sorban, amíg nem kapok helyes választ.
Lássuk, hogy működik ez a funkció.
Ha egy beszélgetés során a hallgatóság szeretne kérdezni, akkor jelentkezik. Amikor úgy gondolom, hogy szeretném a “beszélgető asztalhoz” engedni, akkor beengedem és hozzászólhat az adáshoz.

Kinek ajánlom a Clubhouse használatát?
A választ két részre kell bontani. Ha hallgatóként érkezel, akkor bárkinek javaslom. Ha beszélni szeretnél, eseményt hoznál létre, akkor nem árt ha van megfelelő beszédkészséged, hiszen a hallgatóságodat meg kell tartani. Ha unalmas vagy és nem megfelelően beszélsz, akkor elfogod veszíteni a hallgatókat (lehetőség van észrevétlenül távozni).

A technika miatt ne aggódj, mindenki a telefonját használja. Nincsenek effektek, nincs reklám.
Nos, te csatlakozol? Az alkalmazás csak ios-el érhető el. Készül már az Android verzió.
Fontos: ne keverd össze a clubhouse.io-val.
Clubhouse ID: @attilakelemen