Facebook fiók beállítása iOS 14-hez
A cikk olvasása kb 5 percet vesz igénybe. Megtudhatod mit kell tenned a Facebook hirdetéskezelőjében, ha nem szeretnél hátrányba kerülni az iOS14 szoftverfrissítés miatt.
Bizonyára találkoztál már a hirdetéskezelőben azzal az információval, hogy az Apple változásokat vezet be az iOS 14-es verziójánál, méghozzá olyanokat, amelyek előnytelenül érintik a Facebook hirdetőket és a felhasználókat is. Ez az új funkicó lehetőséget kínál a felhasználóknak arra, hogy engedélyezzék vagy éppen tiltsák az alkalmazások számára a nyomonkövetést.
Az Apple azt mondja, erre azért van szükség, hogy eleget tegyen a GDPR-nek. Ezzel a felhasználó inkognitóban marad, nem továbbít például olyan adatokat, amelyek marketing célból fontosak. Ilyen például az érdeklődési kör vagy a vásárlói magataratás. Ez ahhoz vezet, hogy a hirdetők nem tudják őket megfelelően célozni, vagy éppen a remarketing segítségével a hirdetésekkel újra és újra bombázni.
Miért nem jó ez a Facebook felhasználóknak?
Ha a megfelelő statisztikai adatok nem mennek át az alkalmazásokba, akkor a nem megfelelő célzás által, nem releváns tartalmak jelenhetnek meg. Olyan hirdetések kerülnek a hírfolyamba, amelyek eltérnek az érdeklődési körtől. Így életkor vagy hely alapján célozva éri el a hirdető ezt a közösséget, ami kevés adat a megfelelő célzáshoz. Természetesen ennek nem örül a Facebook, mert a lehető legjobb perszonalizálás ezzel mondhatni megszűnik.
Miért nem jó a Facebook hirdetőknek?
A hirdetési költségek növekedni fognak. Ennek egyszerű az oka. A hirdetők száma nem csökken ám a célozható személyeké igen. Természetesen a Facebook mindent megtesz azért, hogy a lehető legkisebb “kár” érje a felhasználóit, hirdetőit. Ezt az üzenetet kaphattátok tőlük:
Mit kell tenned ha hirdetsz a Facebook-on?
A Facebook hirdetési fiókodhoz hozzárendelve találsz egy Erőforráskezelő nevet viselő felületet, ahol feladatlistaként jelzi az iOS 14-el kapcsolatos teendőket. Első feladat, hitelesítsd a domain neved! Ha ezt nem teszed meg, a nem hiteles oldallal kapcsolatban nem fogsz tudni mérési eredményeket kapni. A Vállalkozáskezelő fiókon belül a Vállalkozás beállítása > A márka biztonsága > Tartományok menüpontot kell kiválasztanunk, majd meg kell adnunk a webáruházunk címét.
Három módon történhet a hitelesítés:
- Meta-tag verifikáció: Egy egyedi meta script-et kell elhelyeznünk a webáruházunkon <head> részében.
- HTML fájl letöltés: Töltsük le a HTML fájlt, majd töltsük fel a weboldal gyökér mappájába.
- DNS verifikáció: A tárhely fiókban keresd meg a DNS rekord opciót. Add hozzá a Facebook által generált DNS TXT rekordot a DNS konfigurációnkhoz.
Ha több oldalon használod ugyanazt a Facebook Pixel kódot, akkor mindegyik weboldalnál el kell végezni a hitelesítést.
A következő lépés az események, konverziók priorizálása.
A Facebook korlátozni fogja az 1 domain-re eső események és egyéni konverziók számát, ami azt jelenti, hogy 1 weboldal URL csupán 8 különböző konverziót használhat aktívan hirdetési célból. Ha ezt nem teszed meg, akkor le lesznek azok a hirdetéssorozataink állítva, amelyek nem priorizált eseményeket vagy egyéni konverziókat használnak konverziós eseményként. Több hitelesített domain esetén 8-8 eseményt használhatunk. A méréshez az alábbi beállítás szükséges:
A Vállalkozáskezelő fiókban menj az Eseménykezelő > Összesített eseménymérés részhez, majd kattints a Webes események konfigurálása gombra. Válasszd ki a hitelesített domaint, majd az Események kezelése gomb kiválasztását követően priorizáld az eseményeket és egyéni konverzióikat.
Ha ezeket a beállításokat elvégezted, nem fog negatívan hatni ráad az Ios14 frissítés. A beállítás után 72 óra is eltelhet, amíg aktiválódik.