2000 német hotel beperli a Booking.com-ot
A német szállodaszövetség (IHA) támogatásával készül kártérítési gyűjtőpert indítani az online foglalási platform ellen kétezer német hotel.
A Booking.com 2004-től 2015-ig alkalmazott legjobb ár klauzulákat a német hotelekkel kötött szerződéseiben, amelyek megtiltották, hogy a szállodák más értékesítési csatornáikon a foglalási portálon megadott áraknál olcsóbban kínálják a szobáikat.
Az IHA tavaly tavasszal életre hívta a „daBeisein” elnevezésű kezdeményezést azzal a céllal, hogy az ehhez csatlakozó szállodák közösen tudják érvényesíteni kártérítési igényüket.
Markus Luthe, a német szállodaszövetség ügyvezetője szerint a Booking.com nemcsak a versenyt korlátozta súlyosan több mint tíz éven át, hanem a szállodák saját honlapján keresztül bonyolított, épp felépülőben lévő értékesítését is jelentősen akadályozta. A szállodák szerint a szállásfoglaló portálnak az európai és német versenyjog értelmében kártérítést kell fizetnie a túl magas jutalékok miatt.
Otto Lindner, az IHA elnöke szerint tavaly hónapokig próbáltak megegyezni a Booking.com-mal, amely azonban október végén hirtelen visszalépett a tárgyalásoktól és beperelt 66, a kezdeményezésben részt vevő szállodát, a „felelőssége negatív megállapítását” kérve.
Az IHA kezdeményezéséhez csatlakozott szállodák ezért most bírósági úton akarnak érvényt szerezni a kártérítési igényüknek, az eljárást az illetékes berlini és amszterdami bíróságokon is elindítják.